Ekologiczne zmywanie!

/
9 Comments
Kochani,

dziś będzie dość nietypowo, bo o... tabletkach do zmywarki i nabłyszczaczu marki Ecozone, które otrzymałam w ramach współpracy ze sklepem organeo.pl





Dzięki połączeniu technologii 5 w 1 jeden Tablet zapewnia:

- dokładne usunięcie brudu,
- nabłyszczenie,
- ochronę szkła i stali nierdzewnej przed matowieniem,
- zabezpieczenie zmywarki przed osadzaniem się kamienia (poprzez zmiękczenie wody),
- świeży, cytrusowy zapach.

Surowe kryteria oceny potwierdziły skuteczność tabletek Ecozone oraz ich wysoką dbałość o ekologię.

Cena: 37,00 PLN



Nabłyszczacz do zmywarki Ecozone - Rinse Aid to genialny sposób na lśniące naczynia. Jest to środek do aktywnego i szybkiego mycia. Rewelacyjnie sprawdza się w myciu szklanek, bądź kieliszków. Naturalne składniki zawarte w formule pomagają usunąć niechciane resztki, zmniejszając przy tym rozmazywanie i smugi. 
Produkt ten wytwarzany jest w fabryce przy użyciu energii słonecznej.
Cena: 26,00 PLN





Trisodium Citrate dihydrate, Sodium Carbonate, Sodium Carbonate Peroxide, Polyacrylate copolymer, TAED, Fatty Alcohol Alkoxylate, Sodium Silicate, PEG-75, Amylase, Protease, Polyvinyl Alcohol, Benzotriazole, Acid Yellow 36, Acid Green 1, Rape Oil, PEG-4, Glycerin.


woda, kwas cytrynowy, alkohol izopropylowy, D-Glycopyranoside, decyl, cytrynian sodu


Podobnie, jak w przypadku recenzowanego kiedyś płynu do prania, miałam pewne obawy co do produktu do zmywania naczyń. O ile pranie nie wymaga dużej "siły", o tyle zaschnięty w zmywarce brud wymaga już nie lada uderzenia.

Nie znaczy to, że chemiczne środki z takim brudem dobrze sobie radzą - żeby zaoszczędzić, kupiłam kiedyś tabletki Ludwik. Użyłam jednej. Reszta wylądowała w koszu. Primo: źle się rozpuszczały, przez co musiałam zmywanie powtarzać (a przecież zmywarka, to ma być oszczędność wody, prawda?). Secundo: zupełnie nie radziły sobie z zabrudzeniami. Zdarzało się, że wyjmowałam naczynia w takim stanie, jak zaraz po włożeniu. Tym oto sposobem nie zaoszczędziłam ani na wodzie, ani na tabletkach. Co więcej - dopłaciłam. I to wcale niemało.

Ale nie o tym chciałam :)


Powyższe miało być wstępem do wpisu pt. "Ekologiczne, nie znaczy gorsze" :) Bo dlaczego miałoby być gorsze? Surowce do produkcji zostały dobrane tak, by jak najlepiej radzić sobie z zabrudzeniami nie zanieczyszczając przy tym środowiska.

Jeśli chodzi o tabletki, sprawują się doskonale. Nie zdarzyło mi się (a zostały mi raptem dwie tabletki), żeby zmywanie trzeba było poprawiać. Ponadto tabletki nie trzeba wyjmować z "folijki" - rozpuszcza się ona pod wpływem wody. Nie jest to może novum, acz rozwiązanie bardzo wygodne. Zapach cytrusów, o których wspomina producent jest niemalże niewyczuwalny - w zasadzie jest mi to obojętne - naczynia mają być czyste. I takie są :)


W połączeniu z płynem do nabłyszczania tabletki nie mają sobie równych. Naczynia po wyjęciu ze zmywarki pięknie się błyszczą, nie ma na nich nawet śladu brudu nie wspominając o smugach! Po przeciągnięciu palcem po talerzu, piszczy jak w reklamie Fairy ;) Tyle, że tu nie mamy tej szkodliwej chemii, którą później - niestety - spożywamy.


Jedyne do czego mogę się przyczepić w przypadku płynu to... dozownik. Jest to zwykły "dziubek", jak w standardowych płynach do mycia naczyń. Jako, że produkt jest - cóż - płynny i dość rzadki, zdarza się, że rozlewa się wokół pojemniczka w zmywarce. Nie jest to jednak coś, co uniemożliwia mi korzystanie z detergentu.

Reasumując: produkty EcoZone to moje odkrycie roku i zdecydowanie, w miarę możliwości, będę korzystać z tych właśnie artykułów. Ceny są zbliżone do tych z supermarketów, a działanie niejednokrotnie znacznie lepsze. No i nie zanieczyszczamy środowiska! :)

Moja ocena, zbiorcza i dla każdego oddzielnie:




You may also like

9 komentarzy:

  1. Gdyby nie to, że tabletki do zmywarek mam prawie za darmo, pewnie bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja sama mam w planach wyprodukować :)

      Usuń
  2. Zmywarki nie posiadam, niestety, a jestem ciekawa bardzo takich produktów. Z lenistwa Ciebie się zapytam, czy są ekologiczne płyny do mycia naczyń?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie cena jest powalająca jak za tak niewielką ilość tabletek, a jeszcze dochodzi przesyłka. Raczej nie wypróbuję. A pro po ekologii, widziałam gdzieś program, gdzie babka zmywała bez detergentów i prawie bez wody :P Tarła puki nie wytarła brudu....ble

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurka, taką długą odpowiedź napisałam ;)
      w każdym razie, uśmiałam się ;)

      ja mam w planach zrobienie DIY na tabletki do zmywarki :)
      już zaopatrzyłam się w składniki :)

      Usuń
    2. Karolino, pokazali, jak długo tarła? ;-) Zawsze mnie ciekawiło, ile im to zajmowało...

      Usuń
  4. Nie mam zmywarki, ale lubię płyny do zmywania ekologiczne. Po "nieekologicznych" miałam ręce jak tarka, a po tych - nie.
    Ostatnio dostałam miniaturkę jednego płynu i jestem pod wrażeniem, nie dość, że na długo wystarcza ta miniaturka, to jeszcze genialnie domywa osady - tak po prostu przy myciu, bez żadnego odmakania, itp. Cała tzw. "chemia" się chowa...

    OdpowiedzUsuń
  5. Z niecierpliwością czekam na Twoje wersje środków czystości!

    OdpowiedzUsuń