Zuuuuo, czyli 5 najczarniejszych czarnych charakterów kinematografii

/
25 Comments
Kocham czarne charaktery w filmach. Najczęściej są to bohaterowie, dla których naprawdę warto dane dzieło oglądać. Dziś dzielę się z Wami moimi ulubionymi badguyami (i nie tylko guyami ;) ) kina :) 

5. Annie Wilkes z Misery


"Misery" to jedna z niewielu udanych adaptacji literatury Stepehena Kinga. 
Za rolę psychopatycznej Annie Wilkes, Kathy Bates zgarnęła Oscara (a były to czasy, gdy Oscary naprawdę coś znaczyły). Niezwykle mroczna, sadystyczna i przytłaczająca historia. Annie to postać wielowymiarowa, i tragiczna, ten film to ona - nie sposób oderwać wzroku.

Warto też wspomnieć, że po 5 latach od nakręcenia "Misery", Kathy Bates zagrała w kolejnej porządnej adaptacji Kinga - "Dolores". Genialny kryminał, koncertowo zagrany przez plejadę rewelacyjnych aktorów (poza Kathy Bates zobaczymy tam również Jennifer Jason Leigh, Johna C. Reilly i mojego ukochanego Davida Strathairn'a). Mocno polecam, kto jeszcze nie widział.

4. Daniel Plainview z Aż poleje się krew



Daniel Day-Lewis to aktor doskonały.
Wszechstronny, obrzydliwie utalentowany i... przerażający. Jedynie w roli w "Ostatnim Mohikaninie" nie wydawał mi się postacią choć trochę psychopatyczną.
W "Aż poleje się krew" osiąga szczyty "psychopatyzmu" ;) Daniel Plainview to postać bezwzględna, oślizgła, niemoralna, okrutna. Postać zła do szpiku kości. Niezwykłe, równie diaboliczne tło dla Day-Lewisa robi Paul Dano w roli cynicznego kapłana, Eli Sunday'a.

Obraz wciąga jak cholera i nie zostawia na widzu suchej nitki.


3. Marsellus Walalce z Pulp Fiction



Czy ktoś nie zna Pulp Fiction?
Czy ktoś nie zna tekstu: "Zrobię ci z dupy jesień średniowiecza"? :)
Ach. Pulp Fiction to arcydzieło, a występujący w nim bohaterowie będą się w moim zestawieniu pojawiać do końca świata :)

2. Allonzo Harris z Dnia Próby



Rola życia Denzela Washingtona. Kto sądzi inaczej, ten gapa!
To też (prawie) debiut Antoine'a Fuqua i jedyny dobry film, który zrobił. Tzw. złoty strzał.
"Dzień próby" widziałam już kilkanaście razy, obejrzę chętnie kolejnych kilka (dziesiąt!) :)

Pozycja obowiązkowa.

1. Keyser Soze z Podejrzanych



Nie będę spoilerować.
Musicie, po prostu musicie zobaczyć ten film.

Wyróżnienia:


Skaza z Króla Lwa



Oj, Skaza to prawdziwy, wyrachowany badass. Kto nie wył jak bóbr na scenie, gdy Simba próbuje obudzić zabitego Mufasę, jest pozbawionym uczuć skurczybykiem ;)

Obcy z serii Alien



Chyba nie muszę tłumaczyć? :)


 Jakie są Wasze typy?




You may also like

25 komentarzy:

  1. 5. Nie oglądałam... Jednak uwielbiam twórczość Kinga i jeżeli film jest choć w połowie tak dobry jak książka, z pewnością obejrzę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę świetny. Bardzo mocno polecam do obejrzenia.

      Usuń
    2. Misery jest niezłe. Oglądałam je kilka razy i za każdym razem mam ciarki jak widzę Kathy Bates:P Ale za to nie widziałam nigdy Dolores.

      Usuń
  2. 5 - klasyka :D

    "Dzień próby" chyba nie oglądałam :O A dziwi mnie to, bo Denzela uwielbiam :D "Człowieka w ogniu" oglądałam kilkadziesiąt razy (podchodząc pod setkę) :P Kiedyś oglądałam prawie codziennie. Kocham ten film i ZA KAŻDYM razem na nim ryczę.
    Od tego czasu DW wielbię wręcz. Ma świetny sposób grania - taki charakterystyczny i urzekający mimo wszystko :P

    Trochę zboczyłam z tematu :P

    Skaza - oj tak ... Tu tez się ryczało ... Miękka faja jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek w ogniu też mi się podobał, lubię Denzela, choć ostatnio rozmienia się na drobne.
      Fajną rolę miał też w Locie, niejednoznaczną, mogłaby się - podobnie jak Allonzo - znaleźć w tym zestawieniu. W ogóle film godny polecenia, choć zakończenie jak dla mnie zbyt amerykańskie. Nie zmienia to faktu, że Denzel dał popis i otrzymał kolejną nominację.
      Ja uwielbiam W sieci zła :)

      Usuń
    2. O Lot też mi się bardzo podobał :)

      Usuń
    3. Jamapi, jeżeli lubisz Denzela to polecam najnowszy,film - Lot ( Flight)

      Usuń
  3. Aż poleje się krew - włączyłam wieczorem i po 20 minutach zasnęłam, serio jest taki dobry?
    |Kurde, dziś muszę do zarzucić na wieczór :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mi się podobał :)
      Choć przyznam, że filmy Andersona są dość trudne w odbiorze.

      Usuń
  4. Zostałaś oTAGowana http://femalepleasurelola.blogspot.com/2013/05/tag-moj-pierwszy-post.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wyłam na Królu Lwie!!!! To moja ukochana bajka i jak byłam na tym w kinie mając kilka lat, to nie chciałam wyjść z sali projekcyjnej :)

    Bardzo lubię Misery, to naprawdę rewelacyjny film :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyję na większości bajek Disneya :))))))
      Perfidnie grają na emocjach :)

      Misery jest arcydziełem :)

      Usuń
  6. Annie Wilkes z Misery to mi się śniła po nocach... i to łamanie nóg brrrrrrryyyyyyyyyyyy :/

    OdpowiedzUsuń
  7. W "To nie jest kraj dla starych ludzi" Javier Bardem gra psychopatę - mordercę, który nigdy nie odpuszcza. Oj trzyma w napięciu. Gra aktorska na najwyższym poziomie. Nie dziwię się, że film dostał kilka Oscarów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, ten rok był bardzo udany :)

      Usuń
  8. Jeśli chodzi o Króla Lwa to zawsze, ale to zawsze wychodzę na tej scenie z pokoju, jeśli tego nie zrobię to ryczę przez kolejne 15 minut i nie jestem w stanie się uspokoić :D

    OdpowiedzUsuń
  9. widziałam 1 i 5 film z listy :)
    dla mnie najczarniejsi są bohaterzy z Martyrs...

    OdpowiedzUsuń
  10. Misery uwielbiam. Ta kobieta jest niesamowita. Pulp Fiction mogłabym oglądać raz w miesiącu :D Ezekiel 25:17 :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Misery to świetny film ;) Kiedyś na imprezę tematyczną przebrałam się za główna bohaterkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Misery... Widziałam kilka razy. Obie role były niesamowite.
    Dzień Próby też mega

    OdpowiedzUsuń
  13. No co Tyyyyy :) Obcy dostał tylko wyróżnienie ?? :P Za to zgadzam się co do Keysera Soze (dobrze, że nie było spojlera:)) i Misery. Ja bym dorzuciła jeszcze Hannibala Lectera, Jacka ze Lśnienia, Johna Doe z Siedem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obcy jest postacią, hmmm, dość nietypową, stąd specjalne wyróżnienie ;)
      Hannibal Lecter jest postacią, którą bardzo lubię i szkoda było mi go umieszczać w tym zestawieniu. Co do Siedem - wystarczy jeden w grupie, if you know what I mean ;)

      Usuń