DIY: Peeling do cery problematycznej z glinką czarną, żółtą i białą

/
8 Comments

Peeling z trzema glinkami

Dziś ponownie DIY, tym razem obiecany przepis na użycie glinki czarnej :)

A skoro o glince czarnej mowa, poniżej osoba, którą wylosowałam w mini-rozdaniu z tym produktem:


Gratuluję i poproszę o dane adresowe na kosmetyka.smykusmyka@gmail.com :)

Wracamy jednak do przepisu. Do przygotowania potrzebujecie:

łyżkę stołową glinki białej (moja jest stąd)
łyżkę stołową glinki żółtej (otrzymałam do testów od sklepu Fitomed)
łyżkę stołową glinki czarnej (otrzymałam do testów ze sklepu kosmetycznaglinka.pl)
łyżkę stołową peelingu z pestek maliny (kupiłam tu)
około 15 ml masła kawowego (otrzymałam do testów ze sklepu zielonyklub.pl)
około 5 ml oleju z pestek migdałów
łyżeczka wody przegotowanej/destylowanej/ulubionego hydrolatu

Jak przygotować? Prościzna :)

1.       Mieszamy najpierw wszystkie glinki – dokładnie, żeby nie było grudek i by mieszanka uzyskała w miarę jednolity kolor :)
2.       Dodajemy do miksu peeling pestek malin,  mieszamy.
3.       Dolewamy rozpuszczone w kąpieli wodnej masło kawowe i olej ze słodkich migdałów. Plus odrobina wody. Dobrze miesza się w szklanej miseczce przy pomocy metalowej łyżki, jednak najlepszym rozwiązaniem jest użycie moździerza, bo składniki powinno się ucierać. Wówczas powstanie dość jednolita pasta. Nie przesadzajmy jednak dawaniem wycisku, pamiętajmy, że to ma być peeling :)


Jest to bardzo dobra mieszanka dla cery trądzikowej – zawartość glinki żółtej i czarnej sprawia, że skóra po użyciu peelingu jest bardzo dobrze oczyszczona. Działa antybakteryjnie i dosyć mocno złuszcza. Masło kawowe świetnie sprawdza się w pielęgnacji cery problematycznej, sprawia, że skóra nie jest po zabiegu ściągnięta i wysuszona. Kaolina i olej ze słodkich migdałów pozostawiają cerę nawilżoną i promienną. Na początku buzia może być lekko zaczerwieniona, ale efekt ten znika po kilku minutach. Nie należy przesadzać z częstotliwością :) 1 – 2 razy w tygodniu w zupełności wystarczą :) 

Polecam Wam ten przepis do wypróbowania - bardzo fajnie sprawdził się w tępieniu moich zaskórników na brodzie :)

Na koniec chciałabym Wam jeszcze podziękować za Waszą obecność i powracanie na mojego bloga :) Dzięki Wam znalazłam się w "brązowej pięćdziesiątce" najpopularniejszych blogów kosmetycznych u Lusterka Em :) To dla mnie ogromne wyróżnienie, nigdy  nie sądziłam, że dotrę do tego etapu :) Wszystko to dzięki Wam :)

Dlatego też, ponieważ zbliża się rok mojego bloga, licznik przekroczył 100 k i pewnie zaraz stuknie mi 700 obserwatorów, niebawem pojawi się na blogu rozdanie. Chciałabym Was jednak zapytać, czy nie byłoby dla Was problemem, gdybym - poza nowymi produktami - umieściła w rozdaniu również takie, które użyłam dosłownie raz czy dwa... Mam np. dwa BB Creamy z wymianki z Marti, które zupełnie nie pasują mi kolorystycznie (z tego co pamiętam, Marti również z tego powodu się ich pozbyła ;), a szkoda byłoby, by się zmarnowały - jeden to Missha a drugi Skin 79 (miniaturka)...

Czekam na Wasze głosy :)




You may also like

8 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że masło kawowe nie pachnie kawą bo nie cierpię tego zapachu. ;/


    Serdecznie zapraszam do mnie. ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przpeis ciekawa jestem jak działa ten peeling :) Co do rozdanai i produkt raz uzytych nie iwme jak reszcie ale mi to nie przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chętnie bym wylosowała takie BB kremiki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Gratulacje dla dziewczyny, ktora wygrala glinke.
    2. Gratulacje dla Ciebie- mowilam Ci, ze jestes znany Smyku Smyk :D :D zasluzylas na bycie w zlotych blogach czy jak to sie zwie, ale wszystko przed Toba!
    3. Kusisz- ja mam cere mieszna i na razie rozpieszczam sie zielona glinka, spirulina i teraz zamowilam Fuller's Earth, bo podobno dobre dla skory :)
    4. Rozdanie tak tak :) I wrzucaj te bebiki- moze komus kolorystycznie podpasuja (juz wiem, ze mnie nie, skoro Ty sie pozbywasz :P)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję bardzo maszynie losującej ;) a najbardziej Smyku Smykowej za rozdanie :)

    Gratulacje za brąz :) To że tu bywamy to Twoja zasługa :)

    Co do rozdania to uważam że używane kosmetyki jak najbardziej możesz dodać - zawsze komuś mogą pasować (a jak nie, to puści dalej w obieg :) )

    Dzięki dzięki raz jeszcze! :)

    OdpowiedzUsuń