Recenzja: Kosmetyki dla dzieci Skarb Matki

/
23 Comments

Dziś kilka słów o produktach Skarb Matki, które otrzymałam do testów od producenta.
Mowa będzie o trzech kosmetykach: Mydełku pod prysznic o zapachu soczystego arbuza, Płynie do kąpieli z oliwką i Oliwce w żelu.


Niestety produkty nie sprawdziły się w pielęgnacji Tymona - dostał po nich potwornego uczulenia :( Bardzo żałuję, zależy mi na wspieraniu polskich marek, jednak w tym przypadku będę musiała zrezygnować z kupowania kosmetyków Skarb Matki.

Kilka słów na temat poszczególnych produktów:


dla dzieci powyżej 1 m.ż.


Wskazania: 
delikatne oczyszczenie skóry.

Działanie: delikatne mycie i nawilżenie skóry, daje zapach soczystego arbuza.
Stosowanie: do codziennej kąpieli w wannie i pod prysznicem.
Skład: pochodna oliwy z oliwek, gliceryna, łagodne substancje myjące powierzchniowo-czynne.
Pękata butla pod prysznic 300 ml



(Nie nazwałabym tego łagodnymi substancjami...)


Żel ma bardzo ładny, naturalny zapach arbuza, który faktycznie na długo utrzymuje się na skórze. Mocno się pieni, co niestety nie jest w kąpieli Tymona wskazane - wiadomo, że małe dzieci wsadzają wszystko do buzi, a piana w szczególności go interesuje. Ponadto żel bardzo mocno przesuszył skórę dziecka, kilka dni musiałam smarować go maścią cholesterolową. Przyznam, że od urodzenia nie było takiego problemu :( Zdecydowanie nie polecam dla niemowlaczków. Może lepiej sprawdzi się u większych dzieci...

Kolejny produkt:


dla dzieci powyżej 1 m.ż.

Wskazania: delikatne oczyszczenie, nawilżenie i natłuszczenie skóry.
Działanie: delikatne mycie, natłuszczenie i nawilżenie skóry.
Stosowanie: do codziennej kąpieli.
Skład: oliwka, ekstrakt z rumianku, łagodne substancje myjące powierzchniowoczynne.
Butla 250 ml



(ponownie skład bardzo nieciekawy, szczególnie w produkcie dla małego dzieciątka...)


Ponownie, absolutnie nie nadaje się do kąpieli niemowlęcia. Bardzo mocno się pieni, piana nie chce opadać, do tego stopnia, że dziecko wciągnęło pianę nosem... Nigdy więcej. 

I ostatni kosmetyk:



przeznaczona dla dzieci do pierwszego dnia życia
Wskazania: pielęgnacja suchej skóry noworodków, niemowląt, dzieci. 
Działanie: nawilżenie i natłuszczenie skóry.
Stosowanie: na osuszoną skórę po kąpieli, bardzo wygodna aplikacja.
Skład: olej mineralny, witamina E.




Z wszystkich otrzymanych produktów, ten sprawdził się najlepiej. Dobrze natłuszcza skórę, jest długo nawilżana, zapach przypomina mi trochę toffi :) Konsystencja jest dość kleista, gęsta, jednak dość długo się wchłania...







You may also like

23 komentarze:

  1. ja mam płyn do kąpieli i uważam,że jest super. Tylko,że mój synek ma ponad 2 latka i uwielbia pianę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, uważam, że te kosmetyki lepiej nadają się dla starszych dzieciatek...

      Usuń
  2. Oliwkę z żelu sama podkradam córce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też zaczęłam jej trochę używać, ale odstawiłam na półkę, bo w ogóle się nie wchłania...

      Usuń
  3. No to szkoda, że Tymek się uczulił.. ale każda mama i tak musi przetestować na maleństwie kosmetyki.. w końcu czymś go musi umyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz, w sumie mam sprawdzone, które lubimy.
      myślałam, że te będą z półki niedrogich a dobrych, niestety jakość niekoniecznie mi odpowiada...

      Usuń
  4. wiele opinii słyszalam na temat tej firmy i wiem ze są super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, ile osób - tyle opinii :)

      Usuń
  5. Dziwi mnie SLS w składzie kosmetyków dla maluchów. Chyba bym się bała skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwsze słysze o tej firmie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ze Skabu Matki bardzo cenię sobie Olejuszkę, na ciemieniuche!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tymek nie miał ciemieniuchy, więc nie brałam

      Usuń
  8. Oj, biedny Tymek. :-(

    Zauważyłam, że sporo kosmetyków dla maluchów ma detergenty tupu SLS, ale są też dostępne delikatniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie większość firm odchodzi od stosowania tych składników, na szczęście

      Usuń
  9. Toffi hm...chyba muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. to mydełko ma świetne opakowanie :) pozdrów Tymka :)
    obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. dla starszych dzieci, takich jak Ty czy ja ;) polecam ;)
      bardzo ładnie pachnie :)

      Usuń
  12. nigdy nie slyszalam o tej firmie, a sama chętnie bym spróbowała tej oliwki w żelu:)

    OdpowiedzUsuń