DIY: Marcepanowy musujący puder do kąpieli

/
37 Comments

Moje Drogie!

Dziś chciałabym podzielić się z Wami moim przepisem na Marcepanową Kąpiel :)
Żeby ją zrobić, przygotujcie surowce w następujących proporcjach:

Produkt
Gramatura (dla ilości około 0,6 kg)
Zawartość procentowa
Soda oczyszczona
200,00g
32,52
Kwasek cytrynowy
100,00g
16,26
Sól morska
100,00g
16,26
50,00g
8,13
Kora kasztanowca
25,00g
4,07
Koszyczek nagietka
25,00g
4,07
Gliceryna roślinna
50,00g
8,13
Olej ze słodkich migdałów
50,00g
8,13
Vit E
5,00g
0,81
Vit A
5,00g
0,81
Olejek zapachowy
5,00g
0,81

Oczywiście możecie zrezygnować z tych, których nie posiadacie, lub zamienić je na te, które najlepiej Wam służą (np. susz ziołowy na glinki czy algi). Poza surowcami, przygotujcie również dużą miskę, w której będziecie mieszać składniki i słoik lub inne opakowanie na gotowy puder. Ponadto – używajcie rękawiczek ochronnych.


Przygotowujemy w następujący sposób:

1. Do miski wsypujemy sodę i kwasek. Dokładnie mieszamy.
2. Dodajemy sól i maślankę, znów mieszamy.
3. Dosypujemy korę i nagietek, mieszamy.


4. Na koniec wlewamy glicerynę, olej, witaminy i zapach – trzeba to bardzo dokładnie wymieszać. Ja brałam do rąk sporą ilość mieszanki i pocierałam tak, jakbym rozgrzewała zimne dłonie :) (mam nadzieję, że zrozumiecie przekaz ;) ).

W mieszance nie może być grudek i musi być bardzo dobrze połączona, stąd tak częste mieszanie. Trochę to mozolne, ale rezultaty są świetne :)

I trochę o właściwościach takiego pudru: sól – wiadomo: odświeża, relaksuje… Maślanka w proszku? Jest doskonałym źródłem kwasu mlekowego, witamin z grupy B (ryboflawina, B12), minerałów i innych cennych dla skóry substancji. Kwas mlekowy zawarty w maślance jest kwasem o wysokiej aktywności, jest jednym z najlepszych peelingów, doskonale zmiękcza, nawilża i działa przeciwstarzeniowo. Kora kasztanowca działa odprężająco, koszyczek nagietka łagodzi stłuczenia, skaleczenia, nadwyrężenia mięśni… Gliceryna i olej ze słodkich migdałów to oczywiście świetne nawilżacze, witamin przedstawiać nie trzeba ;) Olejek zapachowy = „Płatki, mleko i marcepan”. Już pisałam, że płatków i mleka nie wyczuwam, natomiast piękny, naturalny zapach marcepanu zwala z nóg :)  Kąpałam się w tej mieszance już dwa razy, co tam rewelacyjne działanie… ale ten zapach! Jeszcze następnego dnia rano pachniałam jak batonik :) Mniam!



Jako, że zrobiłam zaporową ilość pudru,  z chęcią wyślę torebeczkę ok. 100-200 g komuś do przetestowania :) Wystarczy zgłosić się pod tym postem. Wylosuję zwycięzcę w ten piątek, możecie zgłaszać się do czwartku, do 23:59 :) 

Ponadto pierwsze dwie osoby, które złożą zamówienie w moim sklepiku, otrzymają puder jako gratis :) Zapraszam serdecznie :)

Bardzo dziękuję sklepowi zielonyklub.pl za możliwość wypróbowania maślanki w proszku :) 






You may also like

37 komentarzy:

  1. ja tez chetnie wypróbuje to cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie umilacze kąpieli :))
    Chętnie bym ten puder do kąpieli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis :D puder godny królowej :)

    zgłaszam się na test pudru :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością wypróbuję puder Twojego wyrobu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie kąpię się za często w wannie, ale zrobię wyjątek i zgłoszę się do przetestowania ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Och ja chętnie przetestuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie ten puder wygląda :)
    I oczywiście się zgłaszam :D
    joanwi@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne toto, ale ja nie mam jeszcze wanny;(

    OdpowiedzUsuń
  9. marcepan! <3
    oczywiście, że się zgłaszam ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też bardzo chętnie adoptuję te cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie zgłaszam się, ale tylko dlatego że już dwa razy zostałam przez Ciebie obdarowana, nie można być pazernym. :D innym życzę powodzenia! :) a puder musujący wygląda i brzmi bardzo ciekawie, jego właściwości - istne cudo! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ulala, zgłaszam się! jedynymi umilaczami moich kąpięli były dopiero kule z biedronki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. też się chętnie zgłoszę! nie ma co ukrywać, uwielbiam Twoją stronę i te wszystkie przepisy na DiY, nawet mój TŻ korzysta z moich-twoich kulek do kąpieli...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))))))))
      mój TŻ jakoś nie chce kurka! :))))))

      Usuń
  14. uwielbiam takie gadżety kąpielowe :D

    zgłaszam się :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I ja chętnie się zgłaszam. Uwielbiam wszelkie dodatki kąpielowe.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojej, co to byłaby za radość na święta! Zgłaszam się :).

    OdpowiedzUsuń
  17. musi to być bardzo fajne ;D
    oczywiście się zgłaszam ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też się zgłaszam! Też chcę taką pyszną kąpiel :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oczywiście zgłaszam się :) Chętnie przetestuję taki puder :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny skład i świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  21. ja nie mam cierpliwości do babrania się w takich rzeczach ;D i daję innym możliwość udziału sama się wycofuje ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń
  23. Przetestowałam i opisałam :)
    http://bambusowy-raj.blogspot.ro/2013/01/marcepanowy-musujacy-puder-do-kapieli.html

    OdpowiedzUsuń