DIY - Nawilżająco-oczyszczająca maseczka algowa z glinką zieloną

/
8 Comments

Dzień dobry bardzo!

Dziś chciałabym podzielić się z Wami przepisem na algową maseczkę z glinką zieloną.
Do jej wykonania będziecie potrzebować:



w następujących proporcjach

Produkt
Ilość gramatura
Ilość %
Alga spirulina
10,00ml
~41,7%
Glinka zielona
10,00ml
~41,7%
Vit B5
2,00ml
~8,3%
Ekstrakt z zielonej herbaty
2,00ml
~8,3%

Do wcześniej przygotowanego pojemniczka wsypujecie kolejno i mieszacie po każdym dodaniu:

1. Algi



2. Glinkę



3. Vit B5



4. Ekstrakt



Z uwagi na jednakową zawartość alg i glinki, maseczka zastygnie na twarzy (najlepiej róbcie ją gdy nikogo nie ma w domu i nie otwierajcie drzwi, gdy ktoś do nich zadzwoni, maseczka powoduje „efekt Shreka” ;) ), ale nie będzie można jej zdjąć jak samych alg :) 



Ma specyficzny, ziemisty zapach, jednak jej działanie mi to rekompensuje. Maseczka świetnie nawilża i oczyszcza skórę, nie można jej jednak za często stosować, sugerowałabym raz w tygodniu. Jeśli chodzi o proporcje, to ja stosuję 1:1, czyli łyżeczka maseczki i łyżeczka płynu.




You may also like

8 komentarzy:

  1. Musze jej wypróbować tylko dokupię wit. B5 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. paczucha dotarła :* dziekuję
    jakie to wszystko fajne az mam chęć sobie coś ukręcić :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczylam algi to az poczulam ich zapach. Fuj :P
    szkoda, ze do zrobienia tej maseczki mam tylko algi :(

    i widze nowa szata graficzna ;D ladna, ale przyzwyczailam sie do poprzedniej!

    OdpowiedzUsuń
  4. o super, jutro zrobię, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę wypróbować, jednak najpierw muszę zaopatrzyć się w składniki, co u mnie pewnie trochę potrwa... :<

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja słyszałam, że glinkom nie powinno się dać wyschnąć, tylko spryskiwać je hydrolatem/wodą termalną co jakąś chwilę.

    Glinka zielona obecnie coś mi nie służy, za to bardzo sobie chwalę żółtą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Skąd zamówiłaś te produkty ? Na ZSK nie ma witaminy B5 ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam ją TU. Zresztą wszystkie składniki pochodzą z tego sklepu. Jest bardzo tani i ma produkty bardzo dobrej jakości.

      Usuń