DIY - Peelingująca kostka truskawkowa

/
21 Comments

Dziewczęta!

Dziś szybki przepis na truskawkową kostkę peelingującą :)
Do jej wykonania będziecie potrzebować:



w następujących proporcjach:


Produkt
Ilość gramatura
Ilość %
Masło shea
25,00g
17,12%
Masło kakaowe
25,00g
17,12%
Wosk pszczeli
50,00g
34,25%
Olej z kiełków pszenicy
10,00g
6,85%
Wyciąg z aloesu
2,00g
1,37%
Witamina F
2,00g
1,37%
Peeling z truskawek
30,00g
20,55%
Olejek zapachowy truskawkowy
2,00g
1,37%

W kąpieli wodnej rozpuszczamy kolejno: wosk, masło kakaowe, masło shea. Wyjmujemy z kąpieli wodnej i odstawiamy do przestudzenia. Na koniec dodajemy wyciąg z aloesu, witaminę F, peeling z pestek truskawek i olejek zapachowy. Musimy szybko przelać masę do foremki, gdyż ekspresowo tężeje. Mi sporo zostało w zlewce, niestety :(



Tak wygląda gotowa kostka :)




 Zachęcam do wypróbowania przepisu :)




You may also like

21 komentarzy:

  1. Spodziewałam się czegoś różowego, a tu makowy motylek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skąd masz olejek truskawkowy? *_*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.bamer.pl/oferta.html - prosim :)

      Usuń
  3. Robiłam ostatnio podobną kostkę (tylko mi tak ładnie nie wyszła)kawowo-cynamonową.
    Tylko po jakimś czasie kostka zaczęła mi się "pocić" olejem i ekstraktem z cynamonu.
    Jak myślisz o co chodzi? Za mało kawy czy za mało wosku?
    Skład (mniej więcej): 30% wosku, 30% masła kakaowego, 30% oleju kokosowego, 10% kawa+ekstrakt z cynamonu+olejek ze słodkich migdałów. Poradzisz mi coś, bo zmarnowałam już cały zapas wosku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, moim zdaniem za dużo oleju. Ile dodajesz tego ze słodkich migdałów? Olej kokosowy bym zredukowała, albo dodała więcej wosku czy masła kakaowego. No i trochę więcej kawy chyba...

      Usuń
  4. A i jeszcze jedna prośba :)
    Szukam jak najbardziej naturalnego olejku lawendowego (na kosmetyki dla Małej. Najlepiej bez glikolu propylenowego w składzie Masz może jakieś namiary?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupiłam w Goremi, ale nie wiem jaki jest skład. napisałam już do nich, żeby podali i dam znać :)
      w każdym razie olejek jest bardzo dobry i tani :) ja za 10 ml zapłaciłam 2 zł :)

      Usuń
    2. Kochana,

      oto odpowiedź ze sklepu:

      Olejek lawendowy,który mam w sklepie jest jakości farmaceutycznej,
      jest to olejek eteryczny nie zawiera zatem glikolu propylenowego.

      W razie czego mam też specyfikację producenta :)
      Możesz zatem kupować w ciemno :) A jak się zalogujesz z mojego bloga, to dostaniesz 5% rabatu :)
      Ja używam tego olejku i jest genialny.

      Usuń
    3. Dziękuję za pomoc :)
      Zakupię, a jak i zrobie lawendowe masełko dla Anielki :)

      Usuń
  5. podziwiam zdolności i chęci na produkcje czegoś swojego

    OdpowiedzUsuń
  6. Łał, pięknie wygląda :) A gdzie kupić taką śliczną foremkę ?

    OdpowiedzUsuń
  7. ogromnie kuszący kosmetyk własnej roboty! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. interesujący pomysł,jeszcze nigdy sama nie robiłam kosmetyków!

    OdpowiedzUsuń
  9. super uwielbiam twoje DIY :))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Żebym to ja jeszcze umiała takie rzeczy klecić :D Może kiedyś spróbuję sił, bo wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Znalazłam dzisiaj coś takiego http://www.etsy.com/listing/68574134/coffee-butter-with-coffee-seed-oil?ref=fp_recently_viewed_3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam olejku kawowego, ale mam inne dobre :)
      Mogę zrobić DIY na taki balsam :)

      Usuń
  12. uwielbiam takie przepisy, proste i naturalne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczny motylkowy peeling :)
    Powinnaś chyba sklepik jakiś otworzyć.. Myślę, że twoje mydełka, masła i peelingi sprzedawałyby się jak ciepłe bułeczki..

    OdpowiedzUsuń