DIY - Lawendowa sól do kąpieli stóp... i paczka od Eris :)

/
16 Comments

Dawno nic nie mieszałam, a że wreszcie mogę „dostać” się do stóp, postanowiłam zrobić sobie sól do ich kąpieli :) Jak na sól przystało, jej produkcja jest dziecinnie prosta, a wpływ na nasze nóżki – nieoceniony. Do przygotowania nie potrzebujecie żadnych profesjonalnych przyrządów, wystarczy słoiczek z nakrętką, który możecie potraktować jak shaker ;) Jeśli chodzi o surowce, ja wykorzystałam następujące:


w poniższych proporcjach:

Produkt
Ilość gramatura
Ilość %
Sól morska
500,00g
92,42%
Olej arganowy
30,00g
5,55%
Gliceryna
5,00g
0,92%
Wyciąg z zielonej herbaty
3,00g
0,55%
Vit A
1,00g
0,18%
Vit E
1,00g
0,18%
Olejek lawendowy
1,00g
0,18%



Dobrałam składniki tak, by zmiękczały i nawilżały suchą i twardą skórę stóp. Zapach lawendy działa uspokajająco i odprężająco. Przygotowanie, jak mówiłam, dziecinnie proste. Wystarczy wsypać/wlać wszystkie składniki do słoiczka, zakręcić, dokładnie wymieszać jak w shakerze i kosmetyk gotowy :)



A z trochę innej beczki - wczoraj do moich drzwi, po raz kolejny zapukał kurier z Dr Irena Eris. Pani Magdalena ponownie przesłała mi kosmetyki dla mamy, tym razem jest to balsam redukujący istniejące rozstępy. Baaaaaaaardzo cieszę się z tego kosmetyku, gdyż pod koniec ciąży mój brzuch zaczął rosnąć w zatrważającym tempie i pojawiły się na nim obrzydliwe rozstępy. Po porodzie byłam przerażona, wtedy dopiero zobaczyłam jakie spustoszenie na moim brzuchu wyrządziła ciąża… Wczoraj rozpoczęłam kurację, sfotografowałam rozstępy „przed” (straszny widok :(  ) i sfotografuję „po” dla porównania. 


Trzymajcie kciuki :)




You may also like

16 komentarzy:

  1. Szkoda by mi było arganowego na stopy :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Można oliwę zwykłą, też ładnie zmiękcza :)

      Usuń
  2. Do zmniejszenia rozstępów bardzo polecam dermoroler (rolka z igłami). U siebie widze niezłe efekty, tyle, że na większe efekty trzeba czekać 2-3 miesiące. Zaleta jest taka, że rolujesz się tylko 1-2 razy w tygodniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia w walce z rozstępami!

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa jestem jak pójdzie Ci ta walka z roztępami, u mnie też trochę je widać. :( wczoraj wyczytałam że skwalen może sobie z nimi poradzić. wzięłam ostatnio na próbę 10 ml (z zamiarem nawilżania buzi zamiast pachnotki), trochę szkoda mi go zużywać na rozstępy, ale cóż. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też muszę się wreszcie w niego zaopatrzyć...

      Usuń
  5. trzymam kciuki żeby ci się udało:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Również trzymam kciuki za redukcje rozstępów.Wiem że wiele kobiet się z nimi boryka.Mam pytanko odnośnie tego wyciągu z zielonej herbaty,gdzie mogę go nabyć.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.zdrowekosmetyki.com/product.php?id_product=51 - tu jest bardzo niedrogi i ja właśnie tam nabywam :)

      Usuń
  7. Powodzenia w walce z rozstępami :)
    Przy okazji apraszam do mnie na rozdanie wyjątkowej torby shopper :)
    http://ellysska.blogspot.com/2012/05/rozdanie-wyjatkowa-torba-shopper-z.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak odmierzasz skladniki? Wazysz? Masz pojemniczki? :P
    Chetnie bym uzyla soli, ktora zmiekcza skore stop- u mnie masakra. Zbyt plaskie buty strasznie szkoda na moje stopy.
    co do paczki- super :) ja tez mam rozstepy, tylko, ze na biodrach i posladkach :/ powodzenia! daj znac jak idzie 'kuracja'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aktualnie odmierzam za pomocą miarek z ikea (http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80152358/), ale mam w planach zakup wagi elektronicznej, bo będę robić mydło :)

      Usuń
  9. Zaraz przystapie do przygotowanie, bo właśnie zebrałam lawendę w ogrodzie mym :)

    OdpowiedzUsuń