Ciasto z rabarbarem i truskawkami! Mniam! :)

/
15 Comments

Wreszcie sezon na truskawki i rabarbar!

Mogłam upiec najprostsze ciasto na świecie J I wyjątkowo smaczne J

Pewnie wiele z Was zna ciasto jogurtowe, chyba nie ma prostszego przepisu na słodki wypiek. Recepturę dostałam od mojej Przyjaciółki, która przywiozła przepis od swojej cioci z Francji. Chodziłyśmy wtedy do podstawówki i piekłyśmy ciacho niemalże co tydzień, a zachwytom rodziców nie było końca J

Ja najczęściej robię to ciacho z truskawkami albo z brzoskwinią. Niezłe wychodzi też z jabłkami, ale wtedy najlepiej dodać gatunek, który jest lekko kwaskowy, gdyż ciasto samo w sobie jest dosyć słodkie.


Jeśli chodzi o proporcje, wykorzystujemy… kubeczek po jogurcie J Ja zazwyczaj robię ciasto z dużego kubeczka, wówczas potrzebujemy czterech jaj. Gdy wykorzystujemy kubeczek 200 ml, wtedy zmniejszamy o połowę, czyli dwa jaja J

Do przygotowania ciacha z rabarbarem i truskawkami potrzebujemy:

cztery kawałki rabarbaru (obieramy, kroimy na kawałeczki, obsypujemy cukrem i zostawiamy na godzinę, dwie, aż puści soki)
około 300-400 gram truskawek (gdy są niewielkie – całych, gdy są wyrośnięte – kroimy na połówki)
kubek jogurtu naturalnego (duży, 500 ml)
trzy kubki mąki pszennej
półtora kubka cukru
pół kubka do ¾ oleju
cztery jaja
torebeczka cukru waniliowego
torebeczka proszku do pieczenia

Do miski wrzucamy wszystkie składniki (poza owocami) i mieszamy. Nie musi być gładka masa, składniki powinny się połączyć, ale grudki nie będą przeszkadzać (działanie podobne, jak w cieście na muffinki). Następnie do masy dodajemy owoce i delikatnie mieszamy; staramy się nie uszkodzić truskawek. Przekładamy do wysmarowanej tłuszczem i oprószonej bułką tartą formy/foremek i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180°C przez około 30 minut, powinno się zrumienić. Sprawdzamy patyczkiem, czy ciasto jest suche. Jeśli zostaje na patyczku, musimy jeszcze chwilę podpiec. Po wystygnięciu można posypać cukrem pudrem J To naprawdę wyjątkowo pyszne i proste w przygotowaniu ciasto. Jeśli jeszcze nie próbowałyście, musicie koniecznie je upiec J Zapewniam, że zrobi furorę! J






You may also like

15 komentarzy:

  1. ale bym zjadła takie z rabarbarem mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś smaka! Na pewno spróbuje ; p

    OdpowiedzUsuń
  3. aaa jakie pyszności! straszną mam ochote na coś słodkiego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj narobilas mi ochoty. Moze sprobuje wyzyc sie cukierniczo- ja generalnie majac dobry przepis umiem naprawe cos upiec ;P gorzej jak mam byle jaki :P

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie jadłam i nie próbowałam robić.
    aż mi się jeść słodkiego zachciało ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Zostałaś otagowana, zapraszam do zabawy :-)
    http://szminkowa.blogspot.com/2012/05/lubie-to-ale-szwajcarskiego-balsamu-juz.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham truskawki!! Jeśli chodzi o rabarbar to wykorzystałam go tylko na kompot:p Będę musiała spróbować tego ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. chętnie bym zjadła coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mi apetytu narobilas :)


    zapraszam w odwiedziny do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ej.. Ja tu próbuję się odchudzać !!!

    OdpowiedzUsuń