Lawendowa sól kąpielowa - DIY

/
12 Comments
Dziewczęta!

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, prezentuję mały DIY jak w domowym zaciszu wykonać aromatyczną sól do kąpieli. Do stworzenia tego posta zainspirowała mnie recenzja Orlicy dotycząca Soli Kąpielowej Oriflame. Według Autorki recenzji, sól po otwarciu miała nieprzyjemny, chemiczny zapach. Jednak moim zdaniem największy problem pojawiał się przy okazji ceny - 250 g tego produktu kosztuje, bagatela, 29,90 PLN! Moim zdaniem to gruba przesada. Za chwilę przekonacie się, jak niewiele potrzeba do wykonania swojej własnej soli kąpielowej, która spełni nasze wszelkie oczekiwania, nie tylko w kwestii ceny :)

Do wykonania soli potrzebujemy następujących półproduktów:


  1. Sól gruboziarnista (koniecznie morska), można ją kupić właściwie wszędzie. Orientowałam się w cenach w sklepach internetowych, jednak moim zdaniem najbardziej opłaca się zakupić ją w zwykłym spożywczaku czy supermarkecie. Co innego, jeśli chcecie np. Sól z Morza Martwego - wtedy lepiej rozejrzeć się w sieci.
  2. Olejek ze szlachetnych roślin, np. awokado, ze słodkich migdałów etc. Ja akurat użyłam Oleju Canola. Olej Canola zawiera ogromne ilości tokoferoli i fitosteroli, dzięki czemu ma właściwości łagodzące i przeciwzapalne. Trwale nawilża naskórek i głębsze warstwy skóry.
  3. Olejek eteryczny. Ja użyłam Olejku Lawendowego. Pamiętajcie również, że w produkcji kosmetyków należy używać tylko i wyłącznie olejków eterycznych. Są to 100% wyciągi z roślin, które z powodzeniem możecie stosować bezpośrednio na skórę. Co innego Olejki Zapachowe, które są tylko kompozycjami i często mogą zawierać substancje uczulające.
  4. Barwniki kosmetyczne. Ponieważ nie posiadałam fioletowego barwnika, użyłam dwóch - czerwonego i niebieskiego, choć w rezultacie nie dało to wymaganego odcienia :) Czytałam też, że niektórzy do barwienia używają barwników spożywczych, ale ja bym raczej nie ryzykowała.
  5. Miarki i naczynie do wymieszania produktów  plus naczynie/woreczek, do którego przesypiemy gotową sól.
  6. Wiele osób dodaje też bezzapachowe mydło w płynie, ale ja takiego nie posiadałam, więc darowałam sobie :)


Należy pamiętać, że przed wykonywaniem jakichkolwiek kosmetyków, powinno się wyparzyć sprzęt, z którego będziemy korzystać (również naczynie, do którego przekładamy gotowy kosmetyk). 

Przystępujemy do pracy :)

1. Odmierzoną sól przesypujemy do miseczki (w moim przypadku było to około 200-250 g):


2. Dodajemy jedną łyżeczkę olejku ze szlachetnych roślin, mieszamy:


3. Następnie jedna łyżeczka olejku eterycznego, mieszamy:


4. I barwniki:


Wszystko mieszamy do uzyskania w miarę jednolitego koloru.
Następnie przesypujemy gotową sól na papier śniadaniowy i czekamy 24h, aż sól wyschnie.
Następnego dnia przesypujemy do przygotowanego wcześniej naczynia:


Voilà! :)

EDIT:

Jeszcze parę odpowiedzi na pytania z komentarzy :)

- Dlaczego nie barwniki spożywcze? Boisz się uczulenia czy zabarwienia się? :D

W zasadzie i tego i tego :) Jestem alergikiem, uczula mnie naprawdę dużo rzeczy, ale jeśli ktoś się nie obawia, na pewno taniej jest zastosować zwykły barwnik spożywczy :) W zasadzie jest on stosowany do barwienia tego, co później zjadamy, więc nie powinno mieć to wpływu na naszą skórę.

- Czemu papier śniadaniowy, a nie na przykład ręczniki papierowe? Żeby olejki się w niego nie wchłonęły za bardzo?

Dokładnie - papier śniadaniowy również może nasiąknąć olejkiem, ale raczej nie popęka. Łatwiej będzie z niego przesypać sól do naczynia. Co innego z ręczników, które nasiąkną i zmiękną - mogą się w następstwie porwać i poprzyklejać do soli.

- Ile taka sól kosztuje?

Bardzo proszę, ekspresowa tabelka :)

Produkt Cena (~) Opakowanie Wykorzystanie Koszt
Sól 4,20 PLN 1 kg 0,25 kg 1,05 PLN
Olejek eteryczny 5,00 PLN 10 ml 1 ml 0,50 PLN
Olej ze szlachetnych roślin 6,00 PLN 30 ml 1 ml 0,20 PLN
Barwniki kosmetyczne 6,00 PLN 10 ml 2 ml 0,30 PLN
2,05 PLN


Czyli w przybliżeniu 250 g gotowej soli kąpielowej będzie nas kosztować około 2,00 PLN :)


Jak Wam się podoba? :)
Spróbujecie same wykonać taką sól kąpielową?
Pochwalcie się koniecznie rezultatem! :)








You may also like

12 komentarzy:

  1. Świetnią sól sporządziłaś,bardzo mi się podoba pomysł i zapewne wykorzystam twój przepis;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Pewnie, że spróbuję, bo zawsze mam problem w sklepach i mam wrażenie, że wszystkie te sole śmierdzą!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis...To jest genialne i pewnie taniej wychodzi niż kupno takiej soli

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja mam kilka pytań technicznych :)
    - Dlaczego nie barwniki spożywcze? Boisz się uczulenia czy zabarwienia się? :D
    - Czemu papier śniadaniowy, a nie na przykład ręczniki papierowe? Żeby olejki się w niego nie wchłonęły za bardzo?
    - Ile taka sól kosztuje?
    Z góry dzięki za odpowiedzi, chętnie sobie stworzę taką sól :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super sprawa z tymi solami. Od dawna robię sobie pachnące sole. Nie daję olejów. Daję za to łyżeczkę sody oczyszczonej na 250 g soli. Ciekawy efekt kolorystyczny daje żółty i niebieski barwnik. ZAinspirowałaś mnie tym postem. Pochwalę się moimi solami. Obserwuję i zapraszam do siebie. Pozdrawiam Łucja

    OdpowiedzUsuń
  6. O, no proszę :) W takim razie pędzę obserwować :) Może i mnie coś zainspiruje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja, nie wiedziałam że to takie proste i tanie:)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Żałuję, że nie mam w domu niezbędnych składników, bo bym coś umiąchała :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ka na pewno spróbuję, ale bez barwników. Jak naturalnie, to naturalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przepis!!

    Ale coś Ci się podziało ze zdjęciami :( I ich nie widać :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja do soli morskiej dodaje mielone płatki owsiane, mielone siemie lniane, suszony kwiat lawendy kilka listków mięty i szałwi.

    OdpowiedzUsuń